Audi 80 Kornelii Em

Po dwóch wpisach Pań, które po prostu użytkują swoje perełki, poznajcie historię Pasjonatki z Pomorza Zachodniego. Audi 80 Kornelii Em jest jednym z kolejnych jej aut, ale bardzo bliskich jej sercu.

miłośniczka motoryzacji

Kornelia jest fanką motoryzacji od dłuższego już czasu, lubi fajne auta. Audi podoba jej się najbardziej. Woli ona klasyki, niż nowsze modele. Od kilku lat jeździ także na zloty, bo lubi ten klimat. Drobne rzeczy umie sama naprawić, ale ma nadzieję, że uda jej się również nauczyć naprawiać poważniejsze rzeczy.

historia kornelii za kółkiem

Swoje dotychczasowe pojazdy najlepiej opisze sama Bohaterka. Oddajmy jej głos: przygodę z autami zaczynałam od matiza, później miałam chwilowo Honde Civic, Golfa 3, a następnie Audi 80 B4. Niestety przez błędną diagnozę mechanika rozstałam się z nią i Audi skończyła na złomie. Dopiero teraz po 3-ech latach po rozmowie z inną osobą dowiedziałam się, że można było ją uratować. Ale już po tym aucie wiedziałam, że do końca będę wierna tej marce. Następnym moim autem była Audi A4 B5, miałam ją 2 lata, padła w niej skrzynia biegów, z powodu wyjazdów do Niemiec potrzebowałam auta na „już” i zrobiłam mały deal z kolegą, moja Audi za Audi A3 😀 Pojeździłam nią chwilę, ale jak to kobieta wybredna stwierdziłam, że jest dla mnie za mała 😂 Przez cały ten czas marzyłam żeby mieć znowu Audi 80, no i marzenia się spełniają, trochę siedzenia na OLX i trafiła się moja teraźniejsza perełka 😍 A3 została w rodzinie, mój narzeczony bardzo zadowolony z małego spalania 🤣 (posiadający już wcześniej 2 audi A4 B5, też wierny fan tej marki, w sumie przede wszystkim to nas ze sobą połączyło 😅)

historia najnowszego audi kornelii

Audi 80 wyprodukowano w 1994r, pod maską ma silnik benzynowy 2.0 90km, posiada również zainstalowany gaz. To pierwsze z opisywanych przez nas aut, wyposażone we wspomaganie kierownicy. Aktualnie przebieg pojazdu wynosi ponad 330 tysięcy km. Kornelia jest jej 3-cią właścicielką w Polsce, a posiada ją niedługo bo dopiero od grudnia.

Dotychczasowe naprawy

Poprzedni właściciel niespecjalnie przejmował się samochodem. W wyniku jego zaniedbań, po zakupie trzeba było trochę zainwestować. Kornelia wymieniła już w niej pompę od wspomagania oraz maglownicę. Do wymiany zostało łożysko na alternatorze i oporowe sprzęgła. Tuż po zakupie auto było strasznie zamulone i był to jeden z powodów sprzedaży przez poprzedniego właściciela. Okazało się jednak, że awaria była prozaiczna. Przepustnica nie otwierała się do końca. Po naprawie auto jeździ bardzo dobrze. Wydaje się, że jest to auto mało awaryjne, jeżeli się o nie dba. Ale jak pisze Właścicielka, okaże się to później.

Ciekawostki w środku auta

Bardzo interesujące są zegary w aucie. Zwraca uwagę brak obrotomierza, zamiast którego mamy duży zegarek informujący o godzinie. Ale za to mamy dodatkowe wskaźniki: poziom ładowania akumulatora oraz ciśnienie i temperatura oleju. Dzięki nim możemy sprawdzić, czy coś niedobrego nie dzieje się z tymi właśnie rzeczami. Jak się dowiedziałem, nie stanowią one fabrycznego wyposażenia auta. Zostały dołożone później, ale na pewno ułatwiają eksploatację.

dalsze plany związane z audi 80

Audi jest użytkowane codziennie. Na wiosnę Audi będzie miała odświeżony kolor (wiek robi swoje), listwy i lusterka będą w czarnym połysku. Samochód czeka również założenie alusów. Co do dalszych planów, znów oddajmy głos Kornelii: mam do niej też dystanse, więc będzie szeroko 😁 zaciski hamulcowe będą pomalowane na różowo, w końcu auto jest robione pod kobietę, ma się jako tako wyróżniać 😄 ma przyciemę, jakieś tam wlepki wleciały, powoli się coś dzieje.

Podsumowując, Kornelia jeździ wieloma autami, nawet nie swoimi. Audi 80 jest dla niej najwygodniejszym autem, jednak stara technika to jest coś 😉 Właścicielka nie zamieniłaby jej na żadne inne, ma nadzieję, że będzie z nią długo.

więcej o aucie

Jak zwykle zapraszam do Wikipedii, gdzie dowiecie się więcej na temat tej marki aut.