Parowanie szyb w aucie

Jeden z problemów, z jakim niedługo przyjdzie zmierzyć się niektórym kierowcom jest parowanie szyb w aucie. Jest to bardzo niebezpieczna niedogodność, ponieważ niezależnie od wszystkiego musisz mieć dobrą widoczność. Zatem dlaczego szyby parują i co zrobić, żeby przestały?

OD TEGO ZACZNIJ

Jeżeli już totalnie nic nie widzisz, otwórz okno, para szybko zejdzie. Oczywiście jest to ekwiwalent leczenia objawowego. Ponadto gdy na zewnątrz jest 5 stopni i pada deszcz, trudno prowadzić z otwartym oknem. Dlatego zaraz po tym, jak otworzysz okno sprawdź, czy nie masz włączonego zamkniętego obiegu powietrza.

ZAMKNIĘTY OBIEG POWIETRZA W KABINIE

Zamknięty obieg powietrza to najczęstszy winowajca. Powody jego włączenia są różne. Najczęściej taki, gdy z okolicy dochodzi nieprzyjemny zapach. W końcu nie chcesz, żeby w aucie śmierdziało. Może włączyłaś to parę minut temu, bo z wydechu auta przed Tobą kopciło się, jakby w silniku palili stare opony a nie ropę czy benzynę. Równie dobrze mogłaś włączyć to jeszcze latem i o tym zapomnieć, bo póki było ciepło, w niczym zamknięty obieg nie przeszkadzał. Może być też taka sytuacja, że w ogóle nie jesteś świadoma tego przełącznika. Zamknięty obieg mógł włączyć inny użytkownik tego auta.

parowanie szyb w aucie
Fot FREEPIK – parowanie szyb w aucie to jedna z najgorszych rzeczy zimą.
FILTR KABINOWY

To również częsty powód parowania szyb. Jest to filtr, który wyłapuje syfy które mogłyby dostać się z zewnątrz do kabiny. Jest niedrogi, a jego wymiana zazwyczaj jest nieskomplikowana. Chyba dla każdego typu jest pokazana na YouTube. Tego wprawdzie nie załatwisz na miejscu, ale gdy wyłączenie obiegu zamkniętego nie pomoże, radzę trochę zmienić plany i zahaczyć o sklep motoryzacyjny.

SPRAWDZ DYWANIKI

Jeżeli Twoja droga z domu/pracy/szkoły wiedzie przez piach czy błoto, regularnie czyść samochodowe dywaniki. Jeżeli jest tak błoto, woda będzie parować, gdy włączysz ogrzewanie. To nie wszystko. Gdy skończysz jazdę, zajrzyj pod dywaniki, czy nie ma tam wody niewiadomego pochodzenia. Ona również parując może osadzać się na szybach i utrudniać jazdę. Taka kałuża oznacza nieszczelność uszczelek w drzwiach lub oknie. Najlepiej w tej sytuacji oddać auto do mechanika.

GDY ZAWIODĄ POWYŻSZE METODY

Jeżeli mimo sprawdzenia wszystkich powyższych elementów, szyba dalej Ci paruje trzeba próbować innych metod. Można wysmarować szyby preparatem zapobiegającym osadzaniu się wilgoci. Można również zainwestować w pochłaniacz wilgoci. Oczywiście mam tu na myśli sprzęt. Odpadki z pudeł z meblami w aucie się nie sprawdzą. O pochłaniaczu możesz zacząć myśleć, gdy w deszczowy dzień idziesz do auta, a tam szyby od wewnątrz już zaparowane. Postaraj się zrobić coś z tym, bo pamiętaj, że idzie zima. Jeżeli jesienią parują Ci szyby od środka, to zimą od środka zamarzną. Jeżeli winne są uszczelki, to możesz też mieć problem z otwarciem auta, ale o tym jak przygotować auto do zimy zapraszam tutaj.

na koniec

Parowanie szyb w aucie to sytuacja, której nie możesz zignorować. Bezwzglęnie musisz mieć dobrą widoczność. Mam nadzieję, że jeżeli zetknęłaś się z czymś takim, szybko poradzisz sobie z rozwiązaniem problemu. Jeżeli podoba się Wam to, co robię na naszych kanałach, zapraszam do wsparcia na patronite.pl lub zrzutka.pl. Zapraszamy również do naszych pozostałych kanałów:) Przypominam również, że jeżeli chcesz porozmawiać ze mną na tematy związane z naszą Społecznością, jesteś mile widziana na prywatnych wiadomościach na Facebooku lub Instagramie.